Status tirsdag 10. september etter nattens nedbør

I Engerdal som i resten av fylket har det kommet mye nedbør.  Vi har pr nå ikke fått melding om noen alvorlige hendelser.

Tid for kulturkafé igjen!

Engerdal Mottak og Engerdal Frivilligsentral ønsker velkommen til kulturkafé onsdag 18. september i Engerdal samfunnshus. Kafeen er åpen mellom kl. 15.30 og 18.00 (eller så lenge beholdningen rekker). Denne gangen serveres det deilig mat fra Midtøsten og Vest-Asia, og det er som vanlig beboere på mottaket som kokkelerer.

Uke 38 nærmer seg, og det betyr brannvernuke, og åpen brannstasjon!

Lørdag 21. september åpner vi portene til alle våre brannstasjoner i Midt-Hedmark brann- og redningsvesen IKS.

Psykososialt kriseteam

Presentasjon av Engerdal kommunes psykososiale kriseteam bestående av sokneprest Svein Olav Hovde, leder for kriseteamet Andi Cornelia Berndtsson, kommunelege Ilona Pliadiene, kommunelege Maud Nyhuus, helsesykepleier Carina Blestad, psykiatrisk sykepleier Lene Cecilie Lillestu (ikke tilstede på bilde). I tillegg deltok samarbeidspartner og politikontakt for Trysil/Engerdal Thomas Hanssen i møtet.

Kulturminnedagene 2024

Kopparleden teaterlag arrangerer ÅPEN HELG på Engerdal setertun helgen 7.-8. september 2024.

Transport for eldre

Kommunestyre i Engerdal vedtok i 2023 et 2-årig forsøk med transport for eldre. Dette for at eldre hjemmeboende og eldre med vedtak på dagtilbud kan få mulighet til å delta på aktiviteter. Det er nå bestemt at det i første omgang skal forsøkes med skyss i forbindelse med tirsdagskaffe på Frivilligsentralen.

12 vil bli sektorleder for Plan, teknikk og miljø

Åtte menn og fire kvinner har søkt på den hele, faste stillingen som sektorleder for Plan, teknikk og miljø i Engerdal kommune.

Invitasjon til folkemøte om fremtidens båttilbud på Femund

Vi minner om møte om fremtidens båttilbud på Femund søndag 8. september kl. 18.00 – 20.00 på  Femund pub. Møt opp!

Laboratoriet holder stengt i dag 02.09 på grunn av sykdom

Laboratoriet holder stengt i dag mandag 2. september frem til kl. 13:00 grunnet sykdom. Laboratoriet er også stengt fredag 06.09. på grunn av personalmangel.   Laboratoriet holder stengt i dag mandag 2. september frem til kl. 13:00 grunnet sykdom. Laboratoriet er også stengt fredag 06.09. på grunn av personalmangel.   Vi beklager kort frist.

TV-aksjonen 2024

Årets kommunekomité for TV-aksjonen 2024 er så smått i gang med årets arbeid rundt TV-aksjonen. I år er det hele 50 år siden TV-aksjonen ble avholdt for første gang.