Vi har påskestengt 25.03. – 27.03.24

NAV Engerdal har åpnet for drop-in : Mandag kl. 10-13 og Onsdag – åpent  kl. 10-12. Vi håper likevel at du på vår hjemmeside www.engerdal.kommune.no kan få svar på noen av dine spørsmål. Du kan også sende e-post til postmottak@engerdal.kommune.no som vi vil svare på så fort vi er tilbake på kontoret.

Ny foreningsportal – et verktøy for både innbyggere og kommunens lag & foreninger

Engerdal kommune har fått ny foreningsportal for lag og foreninger. Siden vil gjøre det enklere både for lag og foreninger selv å holde sin informasjon oppdatert, og vil være til god hjelp for alle som trenger oversikt over eller ønsker kontakt med frivilligheten i Engerdal kommune.  I tillegg kan alle i foreningsportalen legge ut arrangement og aktiviteter i kalenderen.

Bondekafé fredag den 5. april kl. 11.00

Det inviteres til Bondekafé fredag den 5. april, klokka 11.00. Kaffeservering fra klokka 10.30.

Endringer blant fast ansatte fra juli til februar

21 takket ja, 3 takket nei og 11 sa opp sin faste stilling i Engerdal kommune fra og med juli 2023 til og med februar 2024.

Julie Spånberg Husfloen er tilsatt som helsekoordinator opp mot asylsøkere og flyktninger

Fra 20.02.24 begynte sykepleier Julie Spånberg Husfloen i stillingen som helsekoordinator opp mot asylsøkere og flyktninger. Stillingen er sortert under legetjenesten, og vil ha tett samarbeid med helsesykepleier, psykiatrisk sykepleier og legene.

Engerdal kommune inngår midlertidig samarbeidsavtale med Trysil kommune om byggesakshåndtering

Engerdal kommune kunngjør en midlertidig avtale med Trysil kommune angående håndtering av byggesaker (omfatter også søknad om dispensasjon etter plan- og bygningsloven og søknader om utslippstillatelse). I påvente av den nye byggesaksbehandlerens tiltredelse vil Engerdal kommune outsource alle byggesaker til Trysil kommune for håndtering.

Kommunestyremøte 06. mars 2024

I kveld er det møte i kommunestyret kl. 18.00.  Velkommen til blant annet å høre og se møtet direkte på web-tv.  Av saker som skal behandles kan vi nevne; kommuneplanens arealdel- spørsmål for politisk avklaring -arealdel til fritidsbebyggelse, rekrutteringsstrategi for sektor helse og mestring og klagebehandling - revidering av lokal forskrift om snøskuterløyper.

Bygdekino tirsdag 7. mars

Velkommen til Engerdalshallen torsdag 7. mars. Vi viser to filmer denne kvelden: Victoria må dø og Bastarden.

Informasjon om nødfôring av rådyr

For å hindre spredning av skrantesyke (CWD) er det forbudt å fôre hjortevilt i hele landet. Mattilsynet (MT) kan gi dispensasjon til nødfôring i områder der det ikke er påvist smitte av CWD, dersom spesielle forhold forårsaker dyrevelferdsproblemer (som streng kulde/mye snø). I vårt område er det ikke påvist noen tilfeller av CWD.

Bondekafè fredag den 1. mars kl. 11.00

Det inviteres til Bondekafe fredag den 1. mars klokka 11.00. Kaffeservering fra klokka 10.30. Stedet er i møterommet i fjøset hos familien Drevsjømoen. Tema for dagen er informasjon fra kommunen om jordbruksfondet og Bondens nettverk.