Engerdal Senterparti inviterer til åpent folkemøter i anledning Barne- og familieminister Kjersti Toppe sitt besøk i dag

Alle som ønsker inviteres til åpnet folkemøte med Kjersti Toppe i Engerdal samfunnshus i kveld kl. 18.00.  Det er ikke satt noe spesielt tema for folkemøte, men hun vil si noe om forhold som er og har vært viktig for henne å fremme i regjering

Informasjon om elgjakta 2024

Tore Lillestu er kommunens kontaktperson under elgjakta 2024. Tore fungerer som kommunedirektørens kontaktperson ved ettersøk av jaktskadet vilt, og kan opptre på kommunedirektørens vegne i saker som faller under § 27 i Forskrift om utøvelse av jakt, felling og fangst.

Tirsdag 24. og onsdag 25. september blir det asfaltlegging ved Engerdal Helse- og omsorgssenter

Områdene som skal asfalteres er Futveien og området foran helse- og omsorgssenter der inngang til legesenteret blant annet er.  Det vil bli stengt der det legges asfalt så følg med på skilting hvor du kan parkere.

Engerdal kommune markerer verdensdagen for psykisk helse med foredrag fra Marius Ulekleiv: «Store gutter gråter ikke»

Arrangementet finner sted i Engerdal samfunnshus torsdag 10. Oktober 2024 klokken 18. I tillegg til foredraget vil det bli musikalske innslag av Gunn-Helèn og Jørund Westgård

Bygdekino i Engerdalshallen 24. september

Velkommen til bygdekino i Engerdalshallen tirsdag 24. september. Vi viser som vanlig to filmer denne kvelden. Første film er høstens kritikerroste, store familiefilm - Den ville roboten, og andre film er et historisk drama med en aktuell nerve - Quislings siste dager.

Engerdal kommune støtter at Stiftelsen Renåvangen IKKE legges ned

Engerdal kommune stiller seg bak Rendalen kommunes pressemelding angående nedleggelse av Stiftelsen Renåvangen.

Det blir ikke asfaltarbeid i dag da det har blitt maskinhavari

I dag skulle det legges asfalt i Futveien ved Engerdal Helse om omsorgssenter.  Dessverre har asfaltleggerne hatt maskinhavari.  Det betyr at Futveien er åpen i dag. Ny dag for asfaltering og stenging av Futveien er planlagt mandag 23.09.24- hele dagen.

Asfaltering ved Engerdal helse- og omsorgssenter

På mandag vil Futveien bli stengt for trafikk da vi starter med asfaltering. Omkjøring er via Nilstrøa og ned til fysioterapilokalene.  Parkeringsmuligheter er da utenfor Solgløtt for besøkene dit. De som skal til legesenter kan parkere utenfor hår og fotpleie inngangen.

Frivillige til bingo søkes

Hos Engerdal Frivilligsentral har det i flere år vært arrangert bingo. Dette er et populært tilbud som mange beboere på sykehjemmet og hjemmeboende benytter seg av. Tilbudet er annenhver torsdag gjennom hele året, men opphold i ferier og på sommeren. Vi har to komiteer slik at man bare trenger å være med å arrangere en gang i måneden, og man er tilstede mellom kl. 10.15 og ca. 12.30.

Gla`nyhet: kommunalt tilskudd på kr. 15.000,- til Engerdal Ungdomshus!

Før sommerferien tok ordfører Tor Erik og varaordfører Per Olav turen til EBUS, og fikk presentert et større tverrfaglig prosjekt rundt ungdommenes drømme-ungdomshus.  Elevene på ungdomstrinnet ble delt inn i grupper, som hver for seg skulle lage sitt drømme-ungdomshus med ett fiktivt budsjett på kr. 4.000.000,-. Gruppene lagde podcast, filmer, modeller av drømmerom til ungdomshuset og skrev formelle og uformelle brev. Og ikke minst: alle gruppene holdt seg innenfor budsjettene! Ungdommene hadde også laget en liste  med ønsker til det eksisterende ungdomshuset som ble overlevert til ordfører og varaordfører, hvor det blant annet ble ønsket nye høyttalere og bedre internett.