Invitasjon og påmelding til frivilligbørs 2023

I forbindelse med Frivillighetens år 2023 ønsker Engerdal kommune, Engerdal Frivilligsentral, Engerdal sportsklubb, Drevsjø sanitetsforening og Engerdal pensjonistforening velkommen til historiens første Frivilligbørs i Engerdal 27. april 2023! Påmelding fra bedrifter, lag og foreninger kan gjøres ved å bruke elektronisk skjema. Frist for å melde seg på er 20. april 2023.

Heimevernets årlige trening

Heimevernet trener i perioden 13.-18. april. Lokalt er det Sør-Østerdal HV-område som har øvelse og det meste aktiviteten vil skje i området rundt Rena leir.

SFO-plass 2023/2024

Det må søkes SFO-plass for hvert skoleår. Det søkes elektronisk HER innen 15. april . Det gjøres også fortløpende opptak i løpet av skoleåret og vil da gjelde resten av skoleåret.

Listeforslag kommunestyrevalget 2023

I Engerdal har vi ved årets valg fått inn 3 listeforslag til kommunestyrevalget 2023. Det er fra Høyre, Senterpartiet og Arbeiderpartiet.

Innlevering av hjelpemidler

Helse og mestring minner om at tekniske hjelpemidler som leveres tilbake skal være rengjort før levering.  Vi tilbyr utlån av hjelpemidler både for korte og lengre perioder, og minner om at hjelpemidlene skal være vasket før innlevering.

Kunngjøring av vedtatt reguleringsplan for Øregga Massetak - PlanId 20200200

I medhold av Plan- og bygningsloven § 12-12 vedtok kommunestyret i møte den 08.03.2023 ny reguleringsplan for Øregga Massetak planId 20200200 med tilhørende bestemmelser.

Forestilling på EBUS: Minner

Torsdag 30. mars inviterer Engerdal barne- og ungdomsskole til forestilling i Engerdalshallen. Det blir én forestilling klokken 12.00 og én klokken 18.00.

NAV Engerdal informerer om strømpriser og strømabonnement

For tiden er nok dette dessverre noen av de mest brukte samtaleemnene.  Har du satt deg inn i hvilket strømabonnement du har, og om det finnes andre som er mer lønnsomme for deg?

Grendemøte om kommuneplan i Engerdal flyttes til mandag 27. mars

På grunn av kollisjon med arrangement flyttes det planlagte grendemøte om kommuneplan i Engerdal fra torsdag 23. mars til mandag 27. mars kl. 19.00 i Engerdal Samfunnshus.

Vi minner om grendemøter i Elgå i kveld om kommuneplan

Engerdal kommune ønsker  å involvere flest mulig i utarbeidelse av dette dokumentet og inviterer til grendemøter hvor det informeres om planprosessen og spesielt om hvordan man kan gi innspill til planen. Grendemøte i Elgå i kveld er på samfunnshuset kl. 19.00