Årets ferieaktiviteter er avlyst!

I år blir det dessverre ikke ferieaktiviteter i regi av Frivilligsentralen. Vi har hatt to stillinger utlyst, og vi har beklageligvis ikke fått mange nok kvalifiserte søkere til å gjennomføre opplegget vårt.

Bærekraftig forbruk i mat- og helse på Engerdal barne- og ungdomsskole

Tema i mat- og helse er at vi skal unngå matsvinn.  Vi har en avtale med Coop Prix Engerdal om at vi av og til kan få matvarer som nærmer seg utløpsdato. I dag tryllet elevene igjen frem de deiligste retter av råvarer de hadde fått fra Coop.

Test av Nødvarsel

Onsdag 14. juni klokken 12 testes Nødvarsel på mobil og Sivilforsvarets varslingsanlegg over hele Norge i en felles nasjonal varslingsprøve.

Tilskudd til arrangementer 2023

Vi har oppdaget feil ved datasystemet vårt som gjør at noen innsendte søknader om tilskudd til arrangementer ikke har blitt registrert inn.

Brannøvelse på Drevsjø

Lørdag 3. juni 2023 fra kl. 10.00 og utover dagen vil det bli brannøvelse på Kopparleden 810. Det er Midt Hedmark Brann- og Redningsvesen som avholder brannøvelsen.

Velkommen til sesongens siste bygdekino!

Vi minner om kino - Torsdag 1.juni viser vi to helt nye filmer i Engerdalshallen fra kl. 18.30:  Den lille havfrue og Fast & Furious 10. Du kan bestille billett på nett eller i døren. Vi tar helst kort!

Er du nysgjerrig på flisfyringsanlegg?

Engerdal kommune utreder alternative energikilder i forbindelse med prosjektet: Rehabiliteringen ved Engerdal . helse- og omsorgssenter (EHOS).

Kulturskolen har vårkonsert

Velkommen til vårkonsert 23.mai

Revidering av kommuneplanens arealdel – Innspill fra Norsk vind

I forbindelse med at Engerdal kommune har vedtatt revidering av kommuneplanens arealdel, så er det gjennom grendemøter og annonsering bedt om forslag på hvordan kommunens arealer skal forvaltes i en ny fremtidig arealplan.

Øvelse øvelse øvelse

I dag har Sivilforsvaret og MHBR samøvelse på Drevsjø. Det vil derfor være aktivitet av brannvesenet og Sivilforsvaret i området Joker-ByggBua i tidsrommet 16-21. Det vil også bli brann/røyk ved Solsidan fra ca. 17:30, dette er kontrollert og en del av øvelsen.