Vaksineanbefaling for våren 2023

Folkehelseinstituttet (FHI) anbefaler at følgende bør vaksineres med en oppfriskningsdose våren 2023:  Personer i aldersgruppen 75 år og eldre og sykehjemsbeboere hvor det har gått mer enn 6 måneder siden forrige dose.

Invitasjon til kurs for deg som har demens og din nærmeste

Møteplass for mestring er et kurstilbud for deg som har fått demens før 65-årsalder og din nærmeste pårørende, fortrinnsvis ektefelle/partner. Kurset arrangerer på Biri 7. - 9. juni 2023.

Ungdomsstipend fra Engerdal kommune 2023

Engerdal kommune deler ut et ungdomsstipend på totalt 10.000 kroner pr. år. Stipendet kan deles på inntil 4 søkere. Stipendet er opprettet for å engasjere unge til å satse videre på aktiviteter der de allerede deltar aktivt. For eksempel aktiviteter innen kunst, kultur, idrett, friluftsliv eller andre fritidsaktiviteter.  Den som kan søke på stipendet er ungdom fra 13 til 17 år med bostedsadresse i Engerdal.

Brann-og redningsvesen på skolebesøk

Midt-Hedmark brann- og redningsvesen sammen med Elsikkerhet Norge AS, reiser rundt med undervisningsopplegg for 6.trinn våren 202 3 . Siden EBUS er fådelt med sammensatte grupper, fikk hele m.trinn delta.

Sommerleir hos Femund Friluft

Engerdal Frivilligsentral og Femund Friluft har søkt midler fra Gjensidigestiftelsen. tildeling av omsøkte midler, kan vi tilby GRATIS sommerleir.  Endelig svar om det kommer midler, får vi dessverre ikke før i midten av mai, men ta kontakt med oss allerede nå for påmelding eller hvis du har spørsmål.

Bemanningsutforfordringer helse og mestring

Etter 3 gangs utlysning av ferievikarer ser vi at antallet er lavere enn vi tidligere har hatt, noe som gir oss utfordringer i forhold til ferieavvikling.  For at våre ansatte skal få sin velfortjente ferie, må vi har tilstrekkelig antall vikarer tilgjengelig.

Informasjon om fellesstua i de nye omsorgsboligene i Engerdal

Kommunen har fått noen henvendelser angående bl.a. aktiviteter på fellesstua som ligger i tilknytning til de nye omsorgsboligene i Engerdalen. Vi vil derfor komme med et par oppklaringer.  Pr. dags dato er ikke stua klar til å tas i bruk for aktiviteter, da det ikke er kjøpt inn kjøkkenutstyr enda. Dette vil komme på plass i løpet av våren.

Hva skal den nye fellesstua i Engerdal hete?

Det har kommet inn et forslag om at fellesstua i de nye omsorgsboligene i Engerdal bør ha et navn. Hva synes du den skal hete? Bygget er opprinnelig en del av prosjektet Engerdal Torg.

Utlysning av rypejakt 2023

Hylleråsen og Heggeriset viltstellområde tilbyr rypejakt på sitt område for 2023, etter vedtak i årsmøtet. Det vil bli lagt ut 60 kort.

Søke plass i kulturskolen skoleåret 2023/2024

Vi har ledige plasser på kulturskolen for neste skoleår. Les mer om kulturskoletilbudene her