Tilbud om koronavaksinering

Legetjenesten har vaksinedoser til overs og har i den forbindelse satt opp vaksinasjonsdag tirsdag 27.juni

Engerdalsbedriften Femundmat AS nevnt i Distriktsmeldinga fra regjeringen – kommunen gratulerer

Regjeringen har i dag lagt fram Stortingsmelding nr 27 «Eit godt liv i heile Noreg – distriktspolitikk for framtida»  Innlandsfiske er pekt på som ei næring med potensial for vekst, og ei hel side i meldinga er viet Femundmat AS og deres satsing på å utnytte sik som råvare.

SFO-light/alternativ ferieaktivitet

Oppvekst, i samarbeid med frivilligsentralen har jobbet for å få på plass et alternativt tilbud i uke 25, 26 og 27, etter at ferieaktivitetene, som kommunen har arrangert i flere år, måtte avlyses.  Ferieaktivitetene måtte avlyses på grunn av for få ansatte til å gjennomføre de aktivitetene som tilskuddet kommunen får, skulle dekke. Kommunen satser på nye ferieaktiviteter i 2024.

Sommeren i Gutulia 2023

Du er velkommen til å besøke Norges minste nasjonalpark i sommer. I tillegg til gammelskog er det fine seterlandskap i området. Fra innfallsporten ved Gutulisjøen er det 3 km å gå til Gutulisetra, det tar ca 45 minutter.

Kulturprisen 2023 tildeles Drevsjø Sanitetsforening

Formannskapet vedtok i sitt møte 7. juni 2023 og tildele kulturprisen 2023 til Drevsjø Sanitetsforening. Vi gratulerer!

Begrenset åpningstid hos NAV Engerdal 19. juni

Mandag 19. juni 2023 har NAV Engerdal kun åpent for drop-in kl 10-12, på grunn av kurs.

Økende skogbrannfare

Tørke medfører betydelig økt fare for brann i skog og annen utmark. Derfor er det et forbud mot bruk av åpen ild i hele landet i sommerhalvåret i skogen, på fjellet, på stranden, og ved naturområder som ikke er innmark.

Arrangement: Å leve i verdensarven

Velkommen til åpen dag hos Karin Danielsson og Henning Søndmør på Sømåen Søndre, s øndag 11. juni fra kl. 11-13 - med fokus på «å leve i verdensarven».

Årets ferieaktiviteter er avlyst!

I år blir det dessverre ikke ferieaktiviteter i regi av Frivilligsentralen. Vi har hatt to stillinger utlyst, og vi har beklageligvis ikke fått mange nok kvalifiserte søkere til å gjennomføre opplegget vårt.

Bærekraftig forbruk i mat- og helse på Engerdal barne- og ungdomsskole

Tema i mat- og helse er at vi skal unngå matsvinn.  Vi har en avtale med Coop Prix Engerdal om at vi av og til kan få matvarer som nærmer seg utløpsdato. I dag tryllet elevene igjen frem de deiligste retter av råvarer de hadde fått fra Coop.