Hovedopptak til kommunale barnehager/privat barnehage i Engerdal 2024/2025

Opptak til de to kommunale barnehagene Drevsjø og Engerdal, og til den private familiebarnehagen i Sømådalen, foretas ved samordnet opptak.

Vi har lansert samkjøringstjenesten Nabogo i Engerdal og Trysil

Du la kanskje merke til noen som sto med et banner ved Coop Prix i Engerdal eller Joker på Drevsjø i går? De inviterer oss alle til å ta i bruk Nabogo som sparer miljøer for klimautslipp og deg for penger. Jo flere som bruker Nabogo, jo større fleksibilitet oppnår vi.

Gjermund Eggen`s minneløp 2024

Tradisjonen tro har vi også i år arrangert Gjermund Eggen`s minneløp. Det er på sin plass å hedre bygda`s  store skihelt, som tok tre gullmedaljer i VM i 1966.

Kulturkafe i Engerdal samfunnshus 22. februar 2024

Førstkommende torsdag  fra kl 15.30 - 18.00 arrangerer mottaket og Engerdal frivilligsentral kulturkafe. Ta med venner og familie til samfunnshuset i Engerdal for å smake på mat fra Latin-Amerika.

Informasjon om legevakt i dag mandag 19.02.2024

Legevakt i Engerdal vil være sterkt redusert i dag grunnet fravær hos våre leger.  Ber om at tilstander som kan vente, ikke belaster legevakten i dag.  Trysil legevakt bistår oss med det som haster. Beklager ulempen det medfører for våre innbyggere.

Informasjonsmøte for frivilligheten

Engerdal kommune ønsker velkommen til informasjonsmøte for frivilligheten i kommunestyresalen i Enger, torsdag 15. februar kl. 19.00.

Forkörarbesøk på Engerdal helse- og omsorgssenter

Torsdag 15. februar stoppet Dalarna Femund Forkörarförening innom Engerdal Helse- og omsorgssenter på sin ferd mot Røros. Det var et fint hestefølge som kjørte rundt hele huset, slik at alle fikk se hester og kusker.

Barnehagendagen 2024 – ‘’Stedet mitt/ Mov siljjie ‘’

Barnehagedage er 12.mars, men i Drevsjø barnehage markerer vi den 11.mars i år. Dette på grunn av bemanningssituasjon. Markeringen i år skal synliggjøre hvordan vi i barnehagen jobber for å gi barn kunnskap og erfaring med kulturarven i nærmiljøet.

Høring av nye tiltaksstrategier og retningslinjer for SMIL-midler for Engerdal kommune.

SMIL-strategien for Engerdal kommune skal rulleres nå i 2024.  I den forbindelse er det mulig å komme med innspill på strategien som ligger tilgjengelig i bunnen av denne saken.   Fristen for å komme med innspill er 1. mars.

Informasjon fra legetjenesten om stengt laboratorium

Uke 8: Lab er stengt torsdag 22.02 hele dagen samt fredag 23.02 fra 13:00 og ut dagen  Uke 9: Lab er stengt mandag 26.02 fra kl. 13:00 og ut dagen og hele fredag 01.03 Uke 10: Lab er stengt mandag 04.03 fra kl. 13:00 og ut dagen