Kommunestyremøte 06. mars 2024

I kveld er det møte i kommunestyret kl. 18.00.  Velkommen til blant annet å høre og se møtet direkte på web-tv.  Av saker som skal behandles kan vi nevne; kommuneplanens arealdel- spørsmål for politisk avklaring -arealdel til fritidsbebyggelse, rekrutteringsstrategi for sektor helse og mestring og klagebehandling - revidering av lokal forskrift om snøskuterløyper.

Bygdekino tirsdag 7. mars

Velkommen til Engerdalshallen torsdag 7. mars. Vi viser to filmer denne kvelden: Victoria må dø og Bastarden.

Informasjon om nødfôring av rådyr

For å hindre spredning av skrantesyke (CWD) er det forbudt å fôre hjortevilt i hele landet. Mattilsynet (MT) kan gi dispensasjon til nødfôring i områder der det ikke er påvist smitte av CWD, dersom spesielle forhold forårsaker dyrevelferdsproblemer (som streng kulde/mye snø). I vårt område er det ikke påvist noen tilfeller av CWD.

Bondekafè fredag den 1. mars kl. 11.00

Det inviteres til Bondekafe fredag den 1. mars klokka 11.00. Kaffeservering fra klokka 10.30. Stedet er i møterommet i fjøset hos familien Drevsjømoen. Tema for dagen er informasjon fra kommunen om jordbruksfondet og Bondens nettverk.

Inspirasjonskveld og info om etablererkurs

Det blir inspirasjonskveld og info om etablererkurs i Hagelund i Trysil mandag 4. mars klokken 18.30-20.30 . Kurset fører deg gjennom en etablererreise som fører til en ferdig forretningsplan. Siste kurskveld er en presentasjon/pitch der et panel (2-3 personer) får høre om ideen din og hvordan du skal lykkes med den. Alle deltakere som fullfører kurset får kursbevis.

Hovedopptak til kommunale barnehager/privat barnehage i Engerdal 2024/2025

Opptak til de to kommunale barnehagene Drevsjø og Engerdal, og til den private familiebarnehagen i Sømådalen, foretas ved samordnet opptak.

Vi har lansert samkjøringstjenesten Nabogo i Engerdal og Trysil

Du la kanskje merke til noen som sto med et banner ved Coop Prix i Engerdal eller Joker på Drevsjø i går? De inviterer oss alle til å ta i bruk Nabogo som sparer miljøer for klimautslipp og deg for penger. Jo flere som bruker Nabogo, jo større fleksibilitet oppnår vi.

Gjermund Eggen`s minneløp 2024

Tradisjonen tro har vi også i år arrangert Gjermund Eggen`s minneløp. Det er på sin plass å hedre bygda`s  store skihelt, som tok tre gullmedaljer i VM i 1966.

Kulturkafe i Engerdal samfunnshus 22. februar 2024

Førstkommende torsdag  fra kl 15.30 - 18.00 arrangerer mottaket og Engerdal frivilligsentral kulturkafe. Ta med venner og familie til samfunnshuset i Engerdal for å smake på mat fra Latin-Amerika.

Informasjon om legevakt i dag mandag 19.02.2024

Legevakt i Engerdal vil være sterkt redusert i dag grunnet fravær hos våre leger.  Ber om at tilstander som kan vente, ikke belaster legevakten i dag.  Trysil legevakt bistår oss med det som haster. Beklager ulempen det medfører for våre innbyggere.