Møte for næringsdrivende

Vi inviterer til møte for næringsdrivende  Onsdag 22. februar kl. 18.00 i Heggeriset Samfunnshus. Temaet for møtet er Forsvaret.

Stedsutvikling Drevsjø - Blokkodden– hvor er vi nå?

Det har vært stille fra prosjektet Stedsutvikling Drevsjø-Blokkodden, men vi har jobbet godt i kulissene. Prosjektet har mottatt kr 1 000 000 fra Engerdal kommune, hvor kr 333 333 skulle brukes på planene på Blokkodden, og de resterende 666 666 på første tiltak på prioriteringslisten til prosjektet. Første prosjekt på listen var opparbeidelse av en park ved barnehagen.

Startlån

Startlån kan gis til barnefamilier, eldre, personer med nedsatt funksjonsevne eller andre som bor i en uegnet bolig og enten vil kjøpe bolig eller utbedre/tilpasse boligen sin. Det er en forutsetning at man ikke innvilges lån i vanlig bank.

SANGENS OG MUSIKKENS KVELD vil bli arrangert FREDAG 17.MARS KL 18.00 i Hylleråsen samfunnshus

Engerdal sang- og musikkråd er nedlagt og erstattet av et samarbeidsforum for sang og musikk i Engerdal. Vi inviterer alle utøvere innen sang og musikk, som ønsker det, til å delta.

Ulovlig skuterspor, Lillemodalen i Engerdal sentrum

Engerdal kommune har registrert et ulovlig skuterspor på eiendommen i Lillemodalen i Engerdal sentrum.   Kommunen har fått tips fra publikum om at gangfeltet nord for Engerdal sentrum brukes til å kjøre snøskuter til den merkede løypa ved Engerdal samfunnshus

Frivilligbørs i Engerdal

I forbindelse med Frivillighetens år 2023 ønsker Engerdal kommune, Engerdal Frivilligsentral, Engerdal sportsklubb, Drevsjø sanitetsforening og Engerdal pensjonistforening velkommen til historiens første Frivilligbørs i Engerdal 27. april 2023!

Midt-Hedmark brann- og redningsvesen har ledig stilling som koordinator/ansvarlig for fritidsboliger

Fra 1. februar har vi ledig 100 % fast stilling som koordinator/ansvarlig for fritidsboliger i boligseksjonen ved Midt-Hedmark brann- og redningsvesen IKS.

Invitasjon til Kommunenettverk for pårørendeansvarlige

Rundt om i kommune-Norge finnes mange pårørendeansvarlige enten på heltid eller deltid. Pårørendesenteret inviterer til digitalt møte på teams.

NAV åpner nye lokaler i Engerdal

NAV har åpnet nytt kontor i kommunehuset i Enger fra og med i dag med egen inngang, og kontoret vil være betjent deler av dagene:  Mandag, Onsdag og Fredag.

Joar Dammen i Engerdal er overrakt Kongens fortjenestemedalje

Det ble stor festivas da Joar Dammen ble tildelt Kongens fortjenestemedalje i Engerdal samfunnshus lørdag formiddag hvor assisterende Statsforvalter Sigurd Tremoen foretok den høytidelige overrekkelsen.  Vi gratulerer!