Bemanningsutforfordringer helse og mestring

Etter 3 gangs utlysning av ferievikarer ser vi at antallet er lavere enn vi tidligere har hatt, noe som gir oss utfordringer i forhold til ferieavvikling.  For at våre ansatte skal få sin velfortjente ferie, må vi har tilstrekkelig antall vikarer tilgjengelig.

Informasjon om fellesstua i de nye omsorgsboligene i Engerdal

Kommunen har fått noen henvendelser angående bl.a. aktiviteter på fellesstua som ligger i tilknytning til de nye omsorgsboligene i Engerdalen. Vi vil derfor komme med et par oppklaringer.  Pr. dags dato er ikke stua klar til å tas i bruk for aktiviteter, da det ikke er kjøpt inn kjøkkenutstyr enda. Dette vil komme på plass i løpet av våren.

Hva skal den nye fellesstua i Engerdal hete?

Det har kommet inn et forslag om at fellesstua i de nye omsorgsboligene i Engerdal bør ha et navn. Hva synes du den skal hete? Bygget er opprinnelig en del av prosjektet Engerdal Torg.

Utlysning av rypejakt 2023

Hylleråsen og Heggeriset viltstellområde tilbyr rypejakt på sitt område for 2023, etter vedtak i årsmøtet. Det vil bli lagt ut 60 kort.

Søke plass i kulturskolen skoleåret 2023/2024

Vi har ledige plasser på kulturskolen for neste skoleår. Les mer om kulturskoletilbudene her

Kulturprisen 2023 - forslag på kandidater

Kulturprisen for Engerdal kommune skal deles ut annet hvert år og skal deles ut i 2023. Frist for å sende inn forslag er innen 20. mai.

Høring og offentlig ettersyn av forslag til ny reguleringsplan for Søndre Langvika, Engerdal kommune

I medhold av plan og bygningsloven § 12-10 vedtok Formannskapet i Engerdal kommune i møte den 19.04.2023 å sende forslag til reguleringsplan for Søndre Langvika (PlanId 20210200) på høring og offentlig ettersyn. Høringsfrist: 05.06.2023.

Tildelingskriterier Komp

Forskning viser at ensomhet kan ha store konsekvenser for fysisk og mental helse og gi større risiko for depresjon, kognitiv svikt, hjertesykdommer og slag.  Ved bruk av Komp som er en enkel og trygg teknologi for bildedelinger og videosamtaler.  Engerdal har 3 komp til utleie.

Leirskole på Smøla

Denne uka er hele ungdomstrinnet på leirskole på Smøla. De reiste på mandag, og kommer hjem i morgen fredag.  Vi har fått daglige rapporter om lærerike dager med mye opplevelser.

EBUS har ny hjemmeside

Endelig er EBUS sin nye hjemmeside publisert. Dette er en underside av kommunen sin hjemmeside. Her finner du mye viktig info om skola. Aktuelle nyheter legges også ut her. Hjemmeside EBUS Hvis du ønsker å søke opp hjemmesiden vår  fra f.eks google er adressen vår:  www.engerdal.kommune.no/ebus .