Overvåking av Drevsjøen 2023

Engerdal kommune deltar i en felles overvåking med andre kommunene i Innlandet, av innsjøer og elver.

Engerdalsdagene 3. - 6. august 2023

Fra 3. - 6. august 2023 arrangeres Engerdalsdagene i Engerdal sentrum.

Femundfestivalen - 26. - 29. juli 2023

I dag starter årets Femundfestival i Elgå.

"Anna i Ødemarka" - 9. - 13. august

Kopparleden Teaterlag inviterer til "Anna i Ødemarka" forestilling 9. - 13. august 2023.

Informasjon fra mattilsynet - oppdaterte råd om mulig smitte av fugleinfluensa

Det er utbrudd av fugleinfluensa hos villfugl i Norge. Fugleinfluensaviruset er de siste årene også påvist i fjørfebesetninger og hos et fåtall rødrever. Viruset smitter svært sjelden til mennesker, men som et føre-var-prinsipp anbefaler vi å ta noen forholdsregler.

Kompetansenettverk lokalmat øst - kurstilbud høsten 2023

Kompetansenettverk lokalmat øst inviterer til spennende kurs både digitalt og fysisk til høsten, blant annet hvordan lage surdeigsbrød, spekematproduksjon, pakking og merking av lokalmat og mye mer.

Næringstreff med virkemiddelapparatet

Sett av 22. august for å bli kjent med det offentlige virkemiddelapparatet og støtteordninger og tilskuddsmuligheter!

Generelt bålforbud

I Norge er det et generelt bålforbud fra 15. april til 15. september. I denne perioden er det forbudt å tenne opp bål og grill i eller i nærheten av skog og utmark.

Offensiv (lokal)matsatsing – slik kan du få hjelp og finansiering

Nofima og Viken Fylkeskommune inviterer til halvdagsseminar der du kan lære hvor og hvordan du får hjelp og finansiering til matsatsinger.

Trimpoeng i Engerdal

Vi har gleden av å presentere Trimpoeng i Engerdal 2023 og dere kan nå besøke over hundre turmål i kommunen og sanke poeng i konkurransen. Takket være velvilje fra flere hytteforeninger kan vi også i år tilby tiltaket til hytteeiere i kommunen. 1. juli åpner konkurransen, og dere kan sanke poeng helt frem til 8. oktober.