Viktig informasjon fra laboratoriet

Grunnet sykdom er laboratoriet på legesenteret stengt for drop-in tirsdag 22. august. Onsdag 23. august er det kun åpent for drop-in blodprøver mellom kl. 08.00 og 10.00.

Velkommen til skolestart !

Første skoledag er mandag 21.august. 150 elever starter på EBUS dette skoleåret. Varmt velkommen til alle elever, både gamle og nye. Spesielt gleder vi oss til å bli kjent med våre nye førsteklassinger.

Øivind Hånes til Engerdal 31. august 2023

Øivind Hånes skal på mini-turné i Trysil, Engerdal, Åmot og Stor-Elvdal. Torsdag 31. august kl. 13.00 kommer han til Engerdal bibliotek for å fortelle om sin nyeste roman.

Nå blir det etablering av ny politistasjon i Engerdal

Etter jevnlige møter mellom politi og kommune for å komme frem til en enighet er det gledelig å meddele at det etableres en ny politistasjon i Engerdal med offisiell åpning den 1. oktober 2023. Engerdal politistasjon skal bemannes med minimum 5 årsverk, og brukes til å styrke politiets tilstedeværelse og tjenester i kommunen og GDE-en (geografisk driftsenhet) der tjenestestedet etableres.

Vei, trafikk og flomturisme

De største veiene i landet er nå stengt, og Fv 26 gjennom Engerdal kommune er nå den eneste åpne ruta mellom Østlandet og Trondheim. Selv om myndighetene stanser all tungtransport i Innlandet, må vi forvente betydelig økt trafikk på våre veier.

Oppdatering ekstremværet "Hans"

Kriseledelsen har vært samlet både ved starten og slutten av dagen i dag for å holde oss oppdaterte på skader og tiltak tilknyttet ekstremværet. Selv om det har kommet mye nedbør i Engerdal, har det gått forholdsvis bra, og vannstanden ser nå ut til å synke igjen over hele kommunen. Engerdal har pr. nå en husstand uten bro, men ingen evakuerte innbyggere.

Virkemiddels- og tilskuddsdag for næringslivet 22. august 2023

Engerdal kommune og Destinasjon Femund Engerdal inviterer næringslivet til en dag der vi orienterer om virkemiddelapparatet og aktuelle tilskudd/finansiering. Det vil også bli mulighet til en-til-en møter med aktørene. Programmet er lagt opp slik at man kan delta kun på deler av dagen hvis man ønsker det.

Bli med på gratistur til Tusenfryd

Gikk du i 5. klasse til og med 10. klasse våren 2023 i Engerdal er du hjertelig velkommen til å være være til Tusenfryd onsdag 16. august!

Ekstremværet Hans – Rødt farenivå!

Det er varsel på rødt nivå om jord, flomskred og flomfare fra mandag den 7.august. Ordfører Line Storsnes sier at vi skal følge situasjonen nøye og kommunen har satt krisestab.

Inbjudan SITE-konferens 31 augusti - dela till företagare och politiker på destinationerna/i kommunerna samt andra intressenter

Engerdal kommune deltar i Interreg-prosjektet «En smart, integrert og bærekraftig grenseregion» sammen med kommunene Trysil, Älvdalen og Malung – Sälen.  Prosjektet fokuserer på mobilitet i området, innenfor og mellom de ulike destinasjonene. 31. august inviterer vi næringsliv og politikere til oppstartskonferanse på Høgfjellshotellet i Sälen.