Næringstreff med virkemiddelapparatet

Sett av 22. august for å bli kjent med det offentlige virkemiddelapparatet og støtteordninger og tilskuddsmuligheter!

Generelt bålforbud

I Norge er det et generelt bålforbud fra 15. april til 15. september. I denne perioden er det forbudt å tenne opp bål og grill i eller i nærheten av skog og utmark.

Offensiv (lokal)matsatsing – slik kan du få hjelp og finansiering

Nofima og Viken Fylkeskommune inviterer til halvdagsseminar der du kan lære hvor og hvordan du får hjelp og finansiering til matsatsinger.

Trimpoeng i Engerdal

Vi har gleden av å presentere Trimpoeng i Engerdal 2023 og dere kan nå besøke over hundre turmål i kommunen og sanke poeng i konkurransen. Takket være velvilje fra flere hytteforeninger kan vi også i år tilby tiltaket til hytteeiere i kommunen. 1. juli åpner konkurransen, og dere kan sanke poeng helt frem til 8. oktober.

Endringer blant fast ansatte fra desember 2022 til juni 2023

24 takket ja, 4 takket nei og 17 sa opp sin faste stilling i Engerdal kommune fra og med desember 2022 til og med juni 2023.

«SFO-light» 2023

Gjengen som deltar på «SFO-light» i sommer, trives godt med tilbudet. En herlig gjeng med masse energi og er i aktivitet fra de kommer til endt dag. Mange fotballkamper både i fotballbingen og på turer til Fjellheimen.

Viktig informasjon om dronebruk i turistsesongen 2023

Turistsesongen 2023 er godt i gang, og vi i Luftfartstilsynet ønsker å formidle viktig informasjon om reglene for bruk av droner. Droner blir stadig mer populære blant turister som ønsker å fange unike bilder og videoer fra luften. Men det er viktig å være klar over at det er regler og begrensninger for hvor og når disse dronene kan brukes, spesielt i naturvernområder og andre sensitive steder.

Badevannsprøver juni 2023

26. juni ble det tatt badevannsprøver ved badeplasser i Engerdal kommune. Analyseresultatene viste at vannkvaliteten ved badeplassene var god. Vanntemperaturene lå på 19-21°C - ved Langodden og Femundsenden var det friske 13-14°C.

Høring - revidering av forskrift om snøskuterløyper i Engerdal kommune

Engerdal kommune sender med dette forslag til endring av forskrift om snøskuterløyper på høring og offentlig ettersyn.  Frist for å sende inn høringssvar er 25. august 2023.

Velkommen til Stolpejakt i Engerdal!

I år kan du besøke nye områder som ikke har hatt stolper før, samt noen plasser hvor det har vært stolper tidligere.