Endringer blant fast ansatte fra desember 2022 til juni 2023

24 takket ja, 4 takket nei og 17 sa opp sin faste stilling i Engerdal kommune fra og med desember 2022 til og med juni 2023.

«SFO-light» 2023

Gjengen som deltar på «SFO-light» i sommer, trives godt med tilbudet. En herlig gjeng med masse energi og er i aktivitet fra de kommer til endt dag. Mange fotballkamper både i fotballbingen og på turer til Fjellheimen.

Viktig informasjon om dronebruk i turistsesongen 2023

Turistsesongen 2023 er godt i gang, og vi i Luftfartstilsynet ønsker å formidle viktig informasjon om reglene for bruk av droner. Droner blir stadig mer populære blant turister som ønsker å fange unike bilder og videoer fra luften. Men det er viktig å være klar over at det er regler og begrensninger for hvor og når disse dronene kan brukes, spesielt i naturvernområder og andre sensitive steder.

Badevannsprøver juni 2023

26. juni ble det tatt badevannsprøver ved badeplasser i Engerdal kommune. Analyseresultatene viste at vannkvaliteten ved badeplassene var god. Vanntemperaturene lå på 19-21°C - ved Langodden og Femundsenden var det friske 13-14°C.

Høring - revidering av forskrift om snøskuterløyper i Engerdal kommune

Engerdal kommune sender med dette forslag til endring av forskrift om snøskuterløyper på høring og offentlig ettersyn.  Frist for å sende inn høringssvar er 25. august 2023.

Velkommen til Stolpejakt i Engerdal!

I år kan du besøke nye områder som ikke har hatt stolper før, samt noen plasser hvor det har vært stolper tidligere.

Tildeling ungdomsstipend 2023

Ungdomsstipendet 2023 tildeles; Henning Sundet, Halvor Skogheim, Kristian Lundby, Brage-Johan Fremming Karlsen og Odin Martin Nymoen Skogly. Vi gratulerer!

Høring og offentlig ettersyn av forslag til Planprogram for kommunens arbeid for å forebygge omsorgssvikt og atferdsproblemer.

I medhold av plan- og bygningslovens §12-9 vedtok kommunestyret i Engerdal kommune i møte den 21.06.23 å sende forslaget til plan for forebyggende arbeid for å forebygge omsorgssvikt og atferdsproblemer på høring og offentlig ettersyn i 6 uker.

Brukte vinduer til salgs ved Engerdal helse-og omsorgssenter

I forbindelse med rehabiliteringen og ombyggingen ved Engerdal helse- og omsorgssenter så skal det skiftes ut et betydelig antall vinduer.  Trenger du eldre vinduer til ulike prosjekter så har du nå sjansen. Noen vinduer er tatt ut, mens andre vil bli tatt ut fortløpende.

Landbruksstudier ved Fagskolen Innlandet

Fagskolen Innlandet tilbyr flere studier innen landbruk for bønder, fagarbeidere, rådgivere eller andre som jobber innenfor landbruksnæringa og som ønsker faglig påfyll eller å øke sin kompetanse.