Engerdal kommune - Årsbudsjett 2024 og Økonomiplan 2024-2027 - på høring

Kommunedirektørens årsbudsjett 2024 og økonomiplan 2024-27 legges ut på offentlig høring med høringsfrist 17. november 2023.  Høringer mottatt etter denne  fristen vil ikke bli tatt med videre i prosessen. Det vil si at mener du/dere noe om budsjett 2024 så MÅ høringsuttalelsen være kommet innen 18. november.

Frist for søknad om refusjon av skogfond og NMSK tilskudd 2023

Skogeiere som har refusjonskrav som er tilskuddsberettiget må levere dette innen de frister som fremgår av tabellen nedenfor. Skogfondbilag vedrørende tiltak som ikke gir tilskudd må leveres senest 31. desember, enten digital registrering eller direkte til kommunen.

TV-aksjon 2023 - oppsummering

Aller først TUSEN TAKK FOR INNSATSEN OG GIVERGLEDEN TIL ALLE ENGERDØLER. Engerdal er igjen på topp i Innlandet når det gjelder kroner pr innbygger – over 150,- pr innbygger og over 200 000,- totalt for kommunen. Dette er takket være engasjementet rundt alle aktivitetene som har vært arrangert i forkant av TV-aksjonen.

NFU-fest i kulturhuset Hagelund

NFU Trysil og Engerdal lokallag inviterer utviklingshemmede med følge på fest torsdag 9. november kl. 18-20.

Samisk språkuke på EBUS

I dag hadde vi åpning av samisk språkuke. Målet med Samisk språkuke er å løfte statusen til de samiske språkene, og øke kunnskap om samiske språk og kultur i hele samfunnet. Nettopp denne uka skal de samiske språkene høres og synes over alt. Dette er en markering i hele landet. Årets fellestema for EBUS handler om sørsamisk språk og kultur. Vi kommer til å jobbe med dette gjennom hele skoleåret og starter med samisk språkuke .

Ny rekord i årets næringslivsdugnad for TV-aksjon 2023

Onsdag 18.oktober ringte årets TV-aksjonskomite rundt til mange virksomheter i Engerdal komite. I løpet av dagen nærmet dugnaden seg hele 70 000,- Det er ny rekord i næringslivsdugnaden.

Informasjon fra laboratoriet uke 43

Grunnet redusert bemanning enkelte dager vil laboratoriet være stengt hele onsdag 25. oktober og mellom klokken 9-12 torsdag 26. oktober. Telefontid vil være som vanlig.

Kafe` og skoleløp til inntekt for TV-aksjon

EBUS støtter årets TV-aksjon; “LA BARN LEVE I FRED” Vi ønsker å hjelpe barn rammet av krig og konflikt. Mellomtrinnet har kafè fredag 20.oktober kl.12 - 14. Kafeen er på musikkrommet og skolekjøkkenet.  Der vil det også være noen elever fra småtrinnet som selger de ting de har laget.  Velkommen  ! Ungdomstrinnet løper skoleløp i morgen fredag 19.oktober kl. 10.15. De har skaffet seg sponsorer på forhånd, som betaler inn til TV-aksjonen.  EBUS har opprettet en egen SPLEIS, alle pengene går dermed direkte inn til TV-aksjonen. Denne bruker vi både på kafèutsalget og til skoleløpet. Ønsker DU å støtte TV-aksjon gjennom vår SPLEIS, så er det fritt frem for alle. SPLEIS

Velkommen til bygdekino torsdag 2. november

Vi viser to filmer i Engerdalshallen: Trolls: trommer sammen og Sulis 1907. Du kan bestille billett på nett eller i døren. Vi tar helst kort!

Tilskudd til inkludering av barn og unge

Offentlige instanser, frivillige organisasjoner og private aktører kan søke om tilskudd til aktiviteter rettet mot barn og unge som av ulike grunner står i fare for å havne i utenforskap. Søknadsfristen er 3. november 2023.