Akedag på Bjønnbu

Mandag 5.februar var 3.-4.kl på akedag ved Bjønnbu. De hadde en strålende dag ute med mye fysisk aktivitet i nydelig vær.

5.-7.trinn på tur til Skogmuseet

Med temaet «fra stubben til tømmervelta» hadde vi en lærerikdag på Skogmuseet mandag 5.februar!  Store deler av dagen foregikk ute og det mest populære var å være i tømmerskogen og kløve selv.

Samenes nasjonaldag 6.februar

Lahkoe biejjine !

BRIDGE ER GØY !

EBUS og mellomtrinnet hadde forrige uke besøk av Engerdal BK, som et ledd av et prosjekt med Norges Bridgeforbund som heter "Bridge i Skolen". I tre dager har elevene lært seg "Lynbridge".

Kulturskolen tilbyr kurs i maling

Lørdag og søndag 24. og 25 februar blir det kurs med Maria Helene Granli Kvam.  Påmelding til kurset skjer innen 10. februar til sigrid.stubsveen@engerdal.kommune.no

Dans i kulturskolen. Oppstart 23.januar

Lær dans og koreografi med Oleksandra Popovkina. Oppstart tirsdag 23. januar. Du kan melde deg på her Påmelding Har du spørsmål? Send mail til sigrid.stubsveen@engerdal.kommune.no

Flott innsats av elevene på årets OD-dag !

Våre flinke elever på ungdomstrinnet jobbet inn hele 11 700,- på årets OD - Operasjon Dagsverk. Norges største solidaritetsaksjon av, med og for ungdom. Gjennom OD kan ungdom i Norge støtte ungdom i andre deler av verden. I år gikk pengene til ungdom i Colombia. Colombia er et av verdens farligste land å være menneskerettighetsforkjemper i. Til tross for dette står ungdom sammen i front og kjemper for sine rettigheter.  Vi er som skole stolte av at våre elever på ungdomstrinnet gjør en innsats for andre ungdommer i verden.

Elever fra ungdomstrinnet var instruktører i koding for elever på småtrinnet

Ungdomstrinnet hadde forberedt 4 ulike stasjoner med koding. De var gode veiledere og hadde et morsomt og variert opplegg. Det er veldig gøy å gjøre noe på tvers av trinn.

Elever fra 5.-7.kl på julebesøk på sykehjemmet

På Lucia-dagen tok mellomtrinnet seg en tur på sykehjemmet for å lage en hyggelig stund for beboerne der.

Kokkekamp i 8.-9.kl

Mat og helse i uke 46 og 47, elevstyrt undervisning. Elevene skulle vurderes etter følgende kriterier: Smak, utseende/anretning, hygiene og orden på arbeidsbenken og samarbeid. Kravet var ellers at maten skulle være sunn. Det ble mange lekre retter.