Velkommen til Stolpejakt i Engerdal!

I år kan du besøke nye områder som ikke har hatt stolper før, samt noen plasser hvor det har vært stolper tidligere.

- Vi har 25 stolper i Hylleråsen fordelt på Litlrøåsen, Røafalla og i grenda.
- Vi har 10 stolper på Drevsjø i forbindelse med Bloddodden Villmarksmuseum.
- Vi har 15 stolper i Sømådalen i området Gloføklia/Johnsgård.

Vi har et område hvor du må betale bompenger for å komme opp - men du vil derimot få flotte naturopplevelser tilbake :) Dette gjelder Litlrøåsen.

Vi anbefaler gode sko på rundene på Litlrøåsen og i Sømådalen, der kan det være vått langs stiene.

I år har vi stolper stående inne på Blokkodden Villmarksmuseum. Her får dere som er på stolpejakt gå inn uten å betale inngang, men vi oppfordrer dere til å kjøpe en kaffekopp og en vaffel hvis dere er der i åpningstiden.

Du kan være så heldig å møte reinsdyr i området på Drevsjø, vis hensyn til fugle- og dyrelivet!

Vi oppfordrer alle til å parkere bilen og bevege seg rundt for å ta stolpene.
Vi minner også om at man skal vise respekt for privat eiendom.

Vi satser på å ha stolpene ute til etter høstferien, men værforbehold må tas da noen av stolpene står litt kjelket til hvis det kommer snø.

Brosjyrer vil bli lagt ut på butikkene i kommunen i løpet av kort tid, men vi oppfordrer de fleste til å benytte seg av appen. Søk opp Stolpejakten, så finner du appen og kan sette i gang. Trenger du hjelp, ta kontakt via mail/telefonnummer som er oppgitt nedenfor.

Ønsker du å støtte arbeidet vårt med stolpejakten her i Engerdal så er vårt vippsnummer 608699

Spørsmål eller henvendelser kan rettes til vår facebookside "Stolpejakten Engerdal", eller til Engerdal Frivilligsentral på mail: iso@engerdal.kommune.no/tlf. 47 97 30 20 (feriestengt uke 28, 29, 30 og 31) eller Destinasjon Femund Engerdal på mail: mia.faldmo@femundengerdal.no/tlf. 941 86 951.

Stolpejakten 2023 er et samarbeid mellom Engerdal Frivilligsentral, Destinasjon Femund Engerdal, Sømådal Stedsgruppe og Hylleråsen & Røa Vel. En takk til våre samarbeidspartnere Hylleråsen og Røa Vel og Sømådalen Stedsgruppe som har plukket ut stolpeplasseringer og satt ut stolpene.

Vi ønsker dere lykke til og en riktig god stolpejakt! :)