TV-aksjonen 2023

Årets kommunekomité for TV-aksjonen 2023 har vært på oppstartsmøte for regionen i Elverum, samt hatt et par interne møter for å kicke i gang høstens arbeid.

Årets komité består av Ingunn Sømåen (Frivilligsentralen), Wenche Kjølvang Holdbak (sektorleder for oppvekst og utvikling), Dag Rønning (næringsutvikler), Mia Faldmo (Destinasjon Femund Engerdal), en representant fra ungdomsrådet og Line Storsnes (leder og politisk representant).

Årets mottaker av TV-aksjonen er Redd Barna som har jobbet for barns rettigheter i mer enn 100 år. Det er en partipolitisk og religiøst nøytral organisasjon, som baserer sitt arbeid på FNs konvensjon for barns rettigheter.

Årets tema er «La barn leve i fred» og årets TV-aksjon går til å hjelpe barn som er rammet av krig og konflikt. Hvert sjette barn vokser opp i krig og konflikt, og det har aldri vært så mange barn på flukt som no. Pengene fordeles mellom prosjekter i Ukraina, Syria, Bangladesh, Sør-Sudan, Den demokratiske republikken Kongo og Norge.

Vi i kommunekomitèen gleder oss til årets TV-aksjon og alle aktivitetene det bringer med seg!

Ønsker du å bidra som bøssebærer i årets TV-aksjon eller senere år? Kontakt Line Storsnes på melding til 48144668 eller epost: line.storsnes@engerdal.kommune.no med det første.

Fra venstre: Line Storsnes, Ingunn Sømåen, Mia Faldmo, Dag Rønning - Klikk for stort bildeFra venstre: Line Storsnes, Ingunn Sømåen, Mia Faldmo, Dag Rønning Ingunn Sømåen Wenche K Holdbak - Klikk for stort bildeWenche K Holdbak Line Storsnes La barn leve i fred - Klikk for stort bildeLa barn leve i fred Line Storsnes