Trimpoeng i Engerdal

Vi har gleden av å presentere Trimpoeng i Engerdal 2023 og dere kan nå besøke over hundre turmål i kommunen og sanke poeng i konkurransen. Takket være velvilje fra flere hytteforeninger kan vi også i år tilby tiltaket til hytteeiere i kommunen. 1. juli åpner konkurransen, og dere kan sanke poeng helt frem til 8. oktober.

logo - Klikk for stort bilde

Vi er omringet av vakker natur på alle kanter, og vi ønsker at dere skal benytte dere av den og kanskje bli bedre kjent i kommunen vår. Vårt mål er at deltagerne skal bli motivert til å komme seg ut og få frisk luft, fysisk aktivitet og fine naturopplevelser.

Du får poeng for hvert turmål du besøker, og du kan besøket turmålet så mange ganger du vil og orker (men det må gå 8 timer mellom hver registrering). Skulle det ikke være dekning på mobilen, sjekker du inn som vanlig i appen. Turen registreres automatisk når du får mobildekning.

Her finner du vår hjemmeside på trimpoeng

Inne på hjemmesiden finner du alle turmålene, og du finner en «bruksanvisning» for hvordan dette fungerer.

Turmålene er sortert med en bokstav foran, slik at dem ligger grendevis. A=Sømådalen, B=Elgå, C=Sølenstua, D=Søre Elvdalen, E=Drevsjø, F=Engerdal, G=Heggeriset og H=Hylleråsen

Appen du må laste ned heter Trimpoeng og konkurransen heter Trimpoeng i Engerdal.

Ettersom dette er et folkehelsetiltak som skal bidra til at alle kan komme seg ut på korte og lange turer, stoler vi på at folk benytter seg av beina eller sykkel for å nå turmålene - selv om noen av dem kan nås med bil.

For de som IKKE har eget telefonnummer (gjelder KUN barn og evt. andre som ikke har eget telefonnummer/smarttelefon) kan de registrere turene sine på et ark. Noter turmål og dato for besøket. Dette skjemaet kan sendes på mail til  Ingunn Sømåen, leveres i kommunehuset i Enger eller i postkassa til Frivilligsentralen når konkurransen er avsluttet og senest 1. november.

For ALLE andre gjelder KUN bruk av app. Dette forenkler arbeidet med konkurransen veldig.

Inaktive brukere vil bli slettet fra konkurransen.

Etter endt konkurranse vil vi premiere noen av alle sprekingene som deltar på følgende måte:

• Uttrekkspremie blant alle som har 1 poeng eller mer.
  • Flere uttrekkspremier blant alle som har 30 poeng eller mer.
  • Premie til den som har besøkt flest forskjellige turmål. Dersom flere har besøkt like mange, vil vi trekke blant de det gjelder.
  • Uttrekkspremie blant barn under 15 år.
  • Uttrekkspremie blant topp 20-listen.
  • Premie til supertrimmeren med mest poeng.

Vi vil takke følgende lag og foreninger og frivillige for lokalkunnskap, utvelgelse av turmål og sponsing av tiltaket:

• Sømådalen Stedsgruppe
  • Femundselva Historielag
  • Elgå Idrettslag
  • Drevsjø Stedsgruppe
  • Sølen og omegn Vel
  • Engerdal Stedsgruppe
  • Heggeriset Stedsgruppe
  • Liv Kveen
  • Ann Mari Hagen
  • Aase Sundet
  • Line Sundet
  • Gloføklia Hytteforening
  • Gammelsætra hytteforening
  • Tjønnodden Hytteforening
  • Litlrøåsen Vel
  • Ulvåberget Hytteeierforening

Henvendelser kan rettes til Ingunn Sømåen på Frivilligsentralen på mail: Ingunn Sømåen.

Sentralen er feriestengt uke 28-31, men du vil få svar når vi åpner igjen.

Ønsker dere riktig god tur i nydelig Engerdalsnatur og god poengsamling!