Sommeren i Gutulia 2023

Du er velkommen til å besøke Norges minste nasjonalpark i sommer. I tillegg til gammelskog er det fine seterlandskap i området. Fra innfallsporten ved Gutulisjøen er det 3 km å gå til Gutulisetra, det tar ca 45 minutter.

Åpen seter

I perioden 1. juli-13. august er det åpen seter på Nedpåvollen, Gutulisetra. Her er det enkel servering alle dager kl. 11-17, unntatt mandager.

Natur- og opplevelsessti

Fra setra kan du gå en runde på 1,5 km med 21 poster.

Ostebua på Oppåvollen

Få med deg utstilling om seterlivet i gamle dager.

Båtskyss inn til Gutulisetra

Hver lørdag i juli er det mulighet for båtskyss for deg som har spesielle behov. Avgang fra brygga kl. 11.00. Retur avtales med båtfører. Pris 150 kr t/r.

Arrangementer i sommer:

Arrangementskalender
Dato Arrangement Hvor Foredragsholder
15. juni Viltforvaltning i Norge versus Montana Smelthytta, Røros Forsker Jon Swenson
22. juli Botanisk vandring på Valdalsfjellet Fra parkeringa på Valdalsfjellet Botaniker Leif Galten
18.-20. august Soppkurs Elgå Kokk og soppsakkyndig Itai Malberger

Hver tirsdag i juli er det aktivitetsdag for barnefamilier mellom klokken 12 og 15.

Mer informasjon om besøkssenteret får du HER.