SFO-light/alternativ ferieaktivitet

Oppvekst, i samarbeid med frivilligsentralen har jobbet for å få på plass et alternativt tilbud i uke 25, 26 og 27, etter at ferieaktivitetene, som kommunen har arrangert i flere år, måtte avlyses.  Ferieaktivitetene måtte avlyses på grunn av for få ansatte til å gjennomføre de aktivitetene som tilskuddet kommunen får, skulle dekke. Kommunen satser på nye ferieaktiviteter i 2024.

I år blir det et «SFO-light» tilbud. Tilbudet er ikke i regi av skolens ordinære SFO-tilbud, men EBUS og skolens fasiliteter blir base for tilbudet. Informasjon og påmelding gikk også ut fra skolens datasystem for hjem-skole-samarbeid. Dette for å nå ut til aktuelle søkere i 1.-4. klasse så raskt som mulig. Tilbudet er først og fremst for dem som står helt uten tilsyn når det ikke ble ferieaktiviteter i uke 25-27. Dette er ikke et gratis tilbud, men det betales for pr dag barnet er påmeldt.

Når påmeldingsfristen var ute, var det 40 % av kommunens fastboende i denne aldersgruppen som har søkt om 2 eller flere dager disse tre ukene. Kommunen har jobbet for å få på plass bemanning og nå er det klart for oppstart mandag 19. juni. Gjengen på «SFO-light» vil være en del ved EBUS og nærområdet der og ellers kan det blant annet bli turer til Fjellheimen og Johnsgård.

Eventuelle spørsmål rettes til konstituert sektorleder for oppvekst og utvikling, Wenche Kjølvang Holdbak på e-post, ikke til EBUS.

Vi ønsker alle deltagere lykke til disse tre ukene og vi tror de vil få mange fine opplevelser!