Julekino i Engerdalshallen

I gårkveld ble det en fin førjulskveld i Engerdalshallen med julefilmer på lerretet på bygdekinoen.

Matbord - Klikk for stort bilde Engerdal kommune

Ungdommer forsyner seg fra matbordene - Klikk for stort bilde Engerdal kommune

Det hele startet med taco på Engerdal Ungdomshus som hadde flyttet ned til EBUS for anledningen. Ungdommene gjorde en formidabel jobb på kjøkkenet - og kinosjef Sofia og assistent Ingunn var så heldig å få ta del i måltidet før kinoen. Det smakte godt!

På kinoen ble det servert boller og pepperkaker, varm gløgg og saft, og vi hadde pyntet juletre nede ved inngangen. Et godt spleiselag mellom Frivilligsentralen og Engerdal kommune.

Alle barn og unge i kommunen hadde mulighet til å få gratis kinobillett til «Den første julen i Skomakergata», og det var hele 78 stk som benyttet seg av den muligheten. Totalt var det 156 stk som tok turen for å se den koselige julefilmen. Noe vi synes er veldig bra.

På film nr. 2, «There’s something in the barn» var det 16 ungdommer som fikk gratis kino og 21 stk. som så filmen totalt.

Takk til alle som tok turen til Engerdalshallen i gårkveld - viktig at folk støtter opp om tilbudet hvis vi ønsker bygdekino her i kommunen.

Nå tar bygdekinoen juleferie, og vi håper vi kan ønske derGløgg og pepperkakere velkommen til nye bygdekinoer også i 2024.