Informasjon fra legesenteret

For å sikre at du får riktig hjelp og unngår unødige forsinkelser, ber vi deg lese gjennom viktig informasjon om pasientreiser og reseptbestilling.

Pasientreiser:

  • Dersom du ikke klarer å komme deg til behandling på grunn av praktiske eller trafikale årsaker, skal du kontakte Pasientreiser direkte på telefon 05515.
  • Dersom du av medisinske grunner ikke kan komme deg til behandling på egen hånd, må du kontakte behandleren din. Behandleren vil vurdere om du har rett til organisert pasientreise.

Resepter:

  • Før du ringer legekontoret, sjekk om du allerede har gyldige resepter. Dette kan du enkelt gjøre på Helsenorge eller i apotek-appen.
  • Det tar opptil 3 virkedager å behandle reseptbestillinger. Husk derfor å bestille i god tid.
  • Dersom legesenteret skal bestille medisiner til henting i butikk, vil det tilkomme et gebyr på 59 kroner.