Informasjon fra legesenteretFor å sikre at du får riktig hjelp og unngår unødige forsinkelser, ber vi deg lese gjennom viktig informasjon om pasientreiser og reseptbestilling.Pasientreiser:Dersom du ikke klarer å komme deg til behandling på grunn av praktiske eller trafikale årsaker, skal du kontakte Pasientreiser direkte på telefon 05515.Dersom du av medisinske grunner ikke kan komme deg til behandling på egen hånd, må du kontakte behandleren din. Behandleren vil vurdere om du har rett til organisert pasientreise.Resepter:Før du ringer legekontoret, sjekk om du allerede har gyldige resepter. Dette kan du enkelt gjøre på Helsenorge eller i apotek-appen.Det tar opptil 3 virkedager å behandle reseptbestillinger. Husk derfor å bestille i god tid.Dersom legesenteret skal bestille medisiner til henting i butikk, vil det tilkomme et gebyr på 59 kroner. Publisert av Lene Stensaas Rismyhr Publisert 28.10.2025 14:12