Høring av nye tiltaksstrategier og retningslinjer for SMIL-midler for Engerdal kommune.

SMIL-strategien for Engerdal kommune skal rulleres nå i 2024.  I den forbindelse er det mulig å komme med innspill på strategien som ligger tilgjengelig i bunnen av denne saken.   Fristen for å komme med innspill er 1. mars.

Innspill kan  sendes her

SMIL står for Spesielle miljøtiltak i jordbruket og formålet med tilskuddet er å fremme natur- og kulturminneverdiene i jordbrukets kulturlandskap og redusere forurensningen fra jordbruket, utover det som kan forventes gjennom vanlig jordbruksdrift. SMIL-strategien rulleres hvert 4. år og forrige strategi gjaldt fra 2020-2023.

Høringsdokument:

UTKAST_Tiltaksstrategier for Engerdal kommune 2024-2027 - Spesielle miljøtiltak i jordbruket (PDF, 857 kB)