Fagdager helse

Inneværende uke har helsetjenesten i Engerdal i samarbeid med prehospitale tjenester i sykehuset Innlandet arrangert fagdager for alle ansatte i helse.

Øvelse - Klikk for stort bildeØvelse Andi Berndtsson

De ansatte har vært delt inn i grupper og jobbet med praktiske øvelser og case, under kyndig veiledning av instruktører fra ambulansetjenesten i Trysil / Engerdal samt sykepleierne Line Rønes, Stine Spånberg Husfloen og Linn Ryen.

Fagdagene er et ledd i et større prosjekt mellom kommunehelsetjenesten, HelseInn og Sykehuset Innlandet. Fokus er akuttbehandling, sikre god pasientbehandling, felles prosedyrer og undersøkelsesmetoder, felles møteplasser og fagdager, samt bruk av video og hodekameraløsninger.

Deltakere på kurs - Klikk for stort bilde Andi Berndtsson

I prosjektledelsen sitter Jan Williassen, Lars Ånberg og Erland Enger fra Sykehuset Innlandet divisjon for prehospitale tjenester, samt Kine Vestad, Kristin Opgård, Julianne Lidahl og Andi Cornelia Berndtsson fra helse & mestring Engerdal kommune.

Utover høsten og vinteren planlegges flere workshops og fagdager – alt med tanke på å gi best mulig helsetjenester lokalt i kommunen.