Engerdalsbedriften Femundmat AS nevnt i Distriktsmeldinga fra regjeringen – kommunen gratulerer

Regjeringen har i dag lagt fram Stortingsmelding nr 27 «Eit godt liv i heile Noreg – distriktspolitikk for framtida» Innlandsfiske er pekt på som ei næring med potensial for vekst, og ei hel side i meldinga er viet Femundmat AS og deres satsing på å utnytte sik som råvare.

Kommunal- og distriktsminister Sigbjørn Gjelsvik og stortingsrepresentant Per Martin Sandtrøen besøkte Engerdal 23. februar og var blant annet innom Femundmats anlegg i Hylleråsen. Der kunne fungerende ordfører Terje Langfloen sammen med styreleder Rune Larsen og daglig leder Petter Haugen i Femundmat sende med statsråden ei «hjemmelekse» om å sette innlandsfiske på dagsorden.

Engerdal kommune er svært glad for at regjeringen så tydelig sier at dette skal være et satsingsområde framover.

Teksten som står i Stortingsmelding nr. 27 (side 80-81):

Bilde fra Stortingsmelding nr. 27

Du kan lese hele stortingsmeldingen her