Engerdal kommune inngår midlertidig samarbeidsavtale med Trysil kommune om byggesakshåndtering

Engerdal kommune kunngjør en midlertidig avtale med Trysil kommune angående håndtering av byggesaker (omfatter også søknad om dispensasjon etter plan- og bygningsloven og søknader om utslippstillatelse). I påvente av den nye byggesaksbehandlerens tiltredelse vil Engerdal kommune outsource alle byggesaker til Trysil kommune for håndtering.

Den midlertidige avtalen, som trer i kraft umiddelbart, sikrer at nye byggesaker i Engerdal kommune blir håndtert uten forsinkelser eller avbrudd. Trysil kommune, med sin erfarne stab og etablerte rutiner innen byggesaksbehandling, vil støtte Engerdal kommune i denne overgangsperioden.

Sektorleder for plan, teknikk og miljø i Engerdal kommune, Runa Skyrud, uttrykker sin takknemlighet overfor Trysil kommune for deres samarbeidsvilje i denne utfordrende perioden. "Denne midlertidige avtalen sikrer kontinuitet og kvalitet i behandlingen av byggesaker, mens vi venter på at vår nye byggesaksbehandler skal tiltre stillingen," sier Runa Skyrud.

Spørsmål om konkrete byggesaker bes rettet til:

Trysil Kommune Byggesaksavdeling v/Bjørn Helge Kristiansen
E-post: bjorn.helge.kristiansen@trysil.kommune.no

For generelle spørsmål om byggesak eller planbestemmelser oppfordres innbyggere og berørte parter til å ta kontakt med:

Rådgiver, Chris Brostrøm, i Engerdal kommune
E-post: chris.brostrom@engerdal.kommune.no

Engerdal kommune vil oppdatere innbyggere og interesserte parter når den nye byggesaksbehandleren tiltrer sin stilling og normal drift gjenopptas.