Hurra! Vi har fått tilskudd til lokal fritidskasse i Engerdal!

Engerdal kommune har mottatt tilskudd fra Bufdir til en støtteordning kalt lokal fritidskasse. Ordningen skal bidra til å inkludere barn og unge, som står i fare for å havne i utenforskap pga. økonomi, i organiserte fritidsaktiviteter. Den lokale fritidskassen skal kunne gi støtte til deltakeravgifter, kostnader til utstyr, deltakerutgifter ved cup, leir, reise/transport og annet som er nødvendig på en fast, organisert fritidsaktivitet.

Tilskudd til drenering av jordbruksjord

Engerdal kommune har fått til sammen kr 50 000,- i statlig tilskudd til drenering. Disse midlene er det mulig å søke på, det er ingen søknadsfrist og søknader vil bli behandlet fortløpende.

Vi stenger kommunehuset 10. mai 2024

10. mai er en “inneklemt” arbeidsdag mellom Kristi Himmelfartsdag og helg. Mange av  våre medarbeidere ønsker derfor å ta ut ferie/avspassering.  Vi har derfor besluttet  å stenge kommunehuset for besøk og telefoner. NAV Engerdal vil også holde stengt denne dagen.

Ledig stilling: støttekontakt til voksen mann

Vil du være med å bidra til en hyggelig og meningsfull hverdag både for andre og deg selv? Engerdal kommune søker etter støttekontakt for en mann i 70-årene, inntil 8 timer i uka. Dette er 3. gangs utlysning

Velkommen til samling for Kvinnenettverk

Tirsdag 28. mai klokken 19.00 inviteres kvinner som bor i Engerdal eller som har flyttet fra Engerdal til en samling i kafeen i Engerdal samfunnshus. Sist møte ble det diskutert gründervirksomhet, muligheten for fellesaktiviteter og kurs. Vi bygger videre på dette, samt diskuterer temaene som det ikke var tid til sist; muligheter rundt barnepass og bosituasjon.

Demensvennlig samfunn

Engerdal kommune vedtok i kommunestyremøte 17.04.24 å inngå en avtale med Nasjonalforeningen for folkehelsen.  Torsdag  25.04. ble avtalen undertegnet av kommunen og Nasjonalforeningen for folkehelsen.

Søknad om salgs- og skjenkebevillinger

Fireårsperioden for salgs- og skjenkebevillinger går snart ut og det er på tide å søke om fornyelse av bevillingen.  Det er anledning for alle som ønsker å selge eller skjenke alkohol å søke.  Søknadsfrist settes til 10.05.2024.

Ledig stilling: Brukerstyrt personlig assistent 70 % fast

Vi har ledig 70 % fast stilling som Brukerstyrt personlig assistent (BPA) fra 01.07.24 for jente i tenårene med funksjonsvariasjon , som kan og vil bistå i ei aktiv fritid i flotte omgivelser i Engerdal med blant annet: svømming, sykling, sitski og ridning. Arbeidstid avtales nærmere og settes opp i samråd med bruker og foreldre. Stillingen er fleksibel og kan kombineres med annen jobb. Dette er 2. gangs utlysning.

Velkommen til Bondekafé

Det blir bondekafé 3. mai kl. 11.00 i møterommet til familien Drevsjømoen. Kaffeserveringen begynner klokka 10.30.

Stor vårkonsert, stor oppslutning, stor opplevelse

Søndag kl. 17:00 var tribunene så godt som fulle, og bak scenen stor det nærmere 80 aktører klare for å løfte taket i Engerdalshallen.