Helsestasjon og skolehelsetjenesten er stengt i uke 15, 16, 17 og delvis 18

Fra 8. april (uke 15) og til ca. 3. mai er dessverre helsestasjon og skolehelsetjenesten stengt på grunn av at sykepleier på helsestasjon Carina Blestad skal ut i praksis i forhold til studier.

Laboratoriet er stengt fra kl. 10.30 onsdag 03.04 og torsdag 04.04

Laboratoriet stenger kl. 10:30 i morgen, onsdag 3.april 2024.  Torsdag 04.04 er laboratoriet stengt hele dagen.

Nå kan du søke om ungdomsstipend fra Engerdal kommune

Engerdal kommune deler ut et ungdomsstipend på totalt 10.000 kroner pr. år. Stipendet kan deles på inntil 4 søkere. Stipendet er opprettet for å engasjere unge til å satse videre på aktiviteter der de allerede deltar aktivt. Dette kan være aktiviteter innen kunst, kultur, idrett, friluftsliv eller andre fritidsaktiviteter.

God Påske fra ordføreren!

Påsken står endelig for tur. Vi satser på en påske med knallvær og flotte opplevelser. Med appelsin, grillpølser, kvikklunsj og kakao. Mange forbinder påsken med hytta eller bare være hjemme, for å få noen fine dager sammen med venner og familie.

Engerdal kommune ønsker innspill på retningslinjer for tildeling av tilskudd til lag, foreninger og arrangementer

Det er i budsjettet for 2024 avsatt kr 120 000,- til tilskudd til lag og foreninger og 80 000,- til arrangementer. Formannskapet ønsker å få synspunkter/endringsforslag etc fra aktuelle søkere, lag, foreninger og arrangører som kan tas med i realitetsbehandlingen av retningslinjene.

Snøscooterløyper – Frist for å melde ønsker om tilførselsløyper

Engerdal kommune har registrert at det ønskes tilførselsløyper til skuterledene i kommunen. Formannskapet har nå vedtatt prinsipper for hva som kan tillates, og dette er en kartlegging av hvilke tilførselsløyper som kan bli aktuelle å vurdere.

Melding til hundeeiere om å være aktsomme i påsken

Engerdal kommune ønsker å minne hundeeiere om deres ansvar og plikter i forhold til hundehold, spesielt med tanke på den kommende påskeferien og den forestående overgangen til ordinær båndtvang fra 1. april.

Undersøkelse rundt interessen for treningssenter i Engerdal sentrum

Vi går med en drøm om å etablere «døgnåpent» treningssenter i Engerdal sentrum, hvis det er nok interesse. Dette er kun aktuelt å realisere, hvis man har nok mennesker som vil bruke senteret.  Dette skriver Fitnesspot Engerdal v/ Tor Rønning og Frank Øien og inviterer til en brukerundersøkelse.

Fredag 22 og lørdag 23 braker det løs med årets UKM – Ung Kultur Møtes – på Engerdal barne- og Ungdomsskole og i Engerdalshallen

UKM er for barn og unge i alderen 10-20 år (2004-2014), hvor det er fra 13 år (2011) som kan gå videre til fylkesmønstring. Årets fokus er på å skape en hyggelig møteplass med fokus på det sosiale, hvor alle barn og unge skal få muligheten til å utfolde og utfordre seg på ulike workshops og at alle passer  inn i ungdomsmiljøet i Engerdal akkurat slik som vi er!

Påskelunsj

Tradisjonen tro sponset Drevsjø sanitetsforening i dag påskelunsj på 5.-7.trinn. Et fantastisk fint lunsjbord med sunn og god mat. Tusen takk til sanitetsforeningen for dette flotte tiltaket.