Hopp til hovedinnhold Hopp til søkeboks Hopp over båndkommandoer Logg på
​​​​​​​​​​​​ Kommunevåpen Nasjonalparkkomm​une
Stikkord A-Å    |   RSS  |  Facebook  | Turistinfo​​​​
AAANormalvisningKontrastvisning Nettstedkart
Norske sider
Engelske sider
Nyheter
  • Siste

Fantastisk vertskap og strålende fornøyde passasjerer!

Av: Gerd Øverstad Galten | Emneord (los) forsiden
Staselig rutebåt på Femund

​MS Fæmund II gjennomførte i sommer en markedsundersøkelse blant sine passasjerer. Undersøkelsen gir vertskapet toppscore og borger bra for fremtidig gjenkjøp. Jeg har ikke opplevd makan, sier innleid markedssjef Linda M. Ramberg


MS Fæmund II kunne tidligere i høst rapporterte om en god sesong, og røpet at de nye grepene som er gjort er tatt meget godt imot av gjestene. Nå er alle resultatene gjennomgått og det er interessant lesning.


- Vi kan vel trygt si at vi leverer bra når gjestene våre har kommet om bord, konstaterer en fornøyd styreleder. Nå vil vi i tillegg fokusere på de andre delene av kundereisen – før og etter selve båturen.
På spørsmål om personalet er hyggelig og serviceinnstilt er 88% helt enig og 12% enig. Det vil si 100% enighet og en skikkelig honnør til personalet om bord som har stått på hele sommeren for at passasjerene skal få en god opplevelse.


For sesongen ble nytt mat- og serveringskonsept lansert der det satses mer på lokale råvarer, bl.a. med Rørosbrett og lokalbrygget Fæmund II øl. 91% er godt fornøyd med maten som tilbys om bord. 7% har svart verken/eller (og har antagelig ikke benyttet tilbudet) og kun 2% var uenig.
Fra en skala på 1 til 5 hvor 5 er best ble gjestene spurt om hvordan de vurderer totalopplevelsen om bord. Her gir 63% terningkast 5 og 36% terningkast 4. Kun 1% gav terningkast 3 eller mindre.
På spørsmål om de kommer til å benytte tilbudet igjen svarer hele 94% ja! Og hele 99% sier de vil anbefale tilbudet til andre.


- Dette er helt fantastiske tall, sier markedssjef Linda M. Ramberg. Jeg har jobbet en del med ulike markedsundersøkelser gjennom tidene men kan ikke huske å ha fått et sånt resultat noen gang. Med så mange gode ambassadører for MS Fæmund II har vi et unikt grunnlag å bygge videre på. Nå skal vi jobbe fremover med å nå kundene før de står på kaia samt følge de opp i etterkant.
MS Fæmund II har inngått samarbeid med Høgskolen Innlandet som vil komme med innspill bl.a. til hvordan AS Fæmund kan digitalisere deler av kundereisen, og det er også et ønske om et tettere samarbeid med aktørene rundt sjøen.

Flere interessant funn
Vi ser en gledelig økning i andel yngre passasjerer om bord. I følge undersøkelsen er 34% av passasjerene under 30 år. Reiseanledningen er omtrent likt fordelt på tur i Femundsmarka (38%) og oppleve en hyggelig båttur (36%). Andelen som reiser med båten fordi de skal fiske i området er også relativt høy (22%).
Vi ser at det er løst flere billetter for sykkel om bord enn tidligere, som er i henhold til nasjonale trender. Over halvparten av de reisende bor i telt (55%) og oppholdet varer mindre enn ei uke (69%).
Passasjerene kommer fra hele Norge, men flest fra Oslo/Akershus (24%), Hedmark (20%) og Trøndelag (14%). En del lokale bruker båten (9%) og flere vestlendinger har tatt turen (9%). Av utenlandske passasjerer kommer de fleste fra Sverige (7%). Dernest kommer Danmark (4%) og Tyskland (1%).

De fleste har blitt kjent med tilbudet gjennom anbefaling fra andre (69%) eller har fått kjennskap til det på nett (31%).

Undersøkelsen legges ved i sin helhet.

For ytterligere informasjon kontakt:
Styreleder i AS Fæmund Jan Aage Røtnes, tel: 928 03 000, epost: styreleder@femund.no eller Linda Merethe Ramberg, fungerende markedssjef, tel. 928 03 694 eller epost: marked@femund.no
***

Sist oppdatert: 03.10.2017 08:33:12
Dele innhold